lindavdwerf.reismee.nl

Het eerste weekje Venezuela.

Zo! Daar ben ik weer! Een hoop kilometers gevreten en een hoop gezien! Na het geweldige raften hebben we er 3 dagen over gedaan om de grens te bereiken. Alleen maar bergen en bochten, bochten, bochten... Inmiddels hebben we de heuvels (godzijdank) achter ons gelaten, 1x kotsen in de bus vind ik meeeeer dan genoeg (maar wat luchtte dat op zeg!!!).

We hebben horror verhalen gehoord van mensen die 5 uur bezig waren op de grens, om van Colombia naar Venezuela te gaan, en van mensen die alles moesten uit pakken en geld moesten schuiven om maar door te mogen. Maar niets van dit alles hoor! In vijf minuutjes sjokten wij over de brug Venezuela in!

Na een paar dagen die van ´bussen´ aan elkaar hingen (10 uur is niets) kwamen we eindelijk aanbeland in het prachtige Merida. Hier besloten we de ledematen maar een beetje actie te geven en ons op te geven voor een dagje canyoningen!

Ik heb dit eerder gedaan in Vietnam en ik weet dat ik het fantastisch en verschikkelijk tegelijk vind. Een control freek hangend aan een touwtje midden in een waterval, of die van 5 meter hoog precies tussen een paar rotsen in de kolkende rivier moet springen, zien jullie het voor je? Walnoot-dames, jullie hadden trots geweest op me! De omgeving was weer fantastisch, knalblauwe vlinders van 10 cm, lianen die overal hangen, bananenbomen, schitterend! De spierpijn de volgende dag was iets minder kleurrijk vrees ik...

Vanuit Merida hebben we nog een tripje gemaakt het ´platte land´ op, dit is de letterlijke vertaling van Los llanos. We boekten een 4 daagse tour waarbij we de natuur in gingen om vanalles te bekijken. Eerste trip: met de boot door de natte gebieden om de zoet water dolfijn te spotten (niet gevonden). Tweede trip: met de jeep op pad en kijken of we een anaconda het moeras uit konden sleuren (niet gevonden). Derde trip: te paard de landerijen door op zoek naar een miereneter (ja jullie voelen em al aankomen: niet gevonden!) Vierde trip: off road safari waarbij we toch vast en zeker piranha´s gingen vangen, het was maar goed dat er een kip aan het spit was, want denken jullie echt dat we wat gevangen hebben???

Gelukkig had een van de ´knechten´ op de boerderij waar we sliepen een anaconda(tje) gespot terwijl zij de weg over wilde steken. Konden we er toch nog even mee op de foto!

Wat wel weer frappant was, was dat het dierdat het moeilijkst te spotten zou zijn,we die op elke moerashoek tegen het lijf liepen. En wel te weten deCapibari ´s werelds grootste knaagdier (hoewel ik hamsters ken die beweren dat hen die eer toe komt, maar vooruit). De Capibari kan 30 kilo worden en schijnt bijzonder lekker te zijn!

Na deze trip hebben we ons in de auto gehesen voor een ritje wat uiteindelijk (met een paar buissen ertussen) 24 uur zou duren. Heerlijk! Ben gek op (goedkope) benzine dampen! Inmiddels heeft ons dat wel doen aanbelanden in Ciudad Bolivar, alwaar we morgen op stap gaan naar ´s wereldshoogste waterval.

Vanuit het bloedheteVenezuela groet ik jullie!

Liefs Linda

PS: Luan, je bent de slankste Venezuelaanse die ik tot nu toe gezien heb...mijn hemel...

Reacties

Reacties

Liz

Ik ben zeker trots op je , Lin!!!!
Goed verhaal....
Geniet lekker verder en ik lees het..

Liefs Liz

Leonie

He, he, eindelijk weer een verhaal. Het duurt toch wel lang hoor voordat we weer wat horen, ik zat al vol spanning af te wachten. De foto's zien er gaaf uit! Je hebt vast al gehoord dat het hier ook tropisch warm is (al merk je daar als je werkt niet zoveel van).
Tot mails,

Gerrie

He Lin. Je vermaakt je zo te lezen prima ! Grappige verhalen, leuk om te lezen... hoor t je zo vertellen !
Mooie cavia/hamsters !!!!Gaaf man die wil ik ook !Geef ze maar een aai over de bol van me of zijn ze heel vals? na ja tot de volgende keer!
x Ger

Angelique

Wauw, wat een heerlijk verhaal en wat een stoere acties allemaal! (je zal 'Henk' ws. extra waarderen straks.. als vervoersmiddel)
Leuk weer van je gehoord te hebben, take care en geniet! liefs liek

Jeanne

Samen met de verhalen van je moeder en het lezen van je verslagen krijgen we een goed beeld van jou avontuur. Zorg goed voor jezelf

Anne

Leuke verhalen Linda! Geniet er van!

Marieke

Na stress en drukte van de studie heb ik vakantie. en dus tijd om eens je prachtige verhalen te lezen. Erg gaaf weer en wat vind ik je stoer. Slang om je nek, springen aan een touwtje in een waterval. Je foto's zijn ook weer erg mooi.
Blijf schrijven, dan blijf ik lekker lezen.

Met de buik gaat alles goed! Ik groei aardig, maar nog steeds plaatselijk. Nils vond je pakje ook erg leuk. Kindje wordt steeds groter en de bewegingen in mijn buik dus ook. Leuk om te zien en ook erg om van te genieten.

Dikke kus Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!