lindavdwerf.reismee.nl

Zo´n tripje blijft een avontuur op zich!

Hallo allemaal!

Eindelijk weer eens een gaatje in mijn geduld gevonden om de strijd met de computers in Zuid-Amerika aan te gaan! Wat een drama weer! Twee internet sites tegelijk open is echt te veel van het goede voor deze toko! Maar vooruit! Genoeg gemopperd, ook op het kladblok kan ik vast aan mijn verhaal beginnen! Waar waren we gebleven? In Ciudad Bolivar. Daar hebben we een ieniemienie vliegtuigje gepakt naar de hoogse waterval ter wereld. De zogenaamde Angel Falls. Het werd weer een memorabele trip waarbij we in eerste instantie met de hele groep een uur aan ons lot over gelaten werden, vervolgens in een bootje gedumpt waarbij we 4 uur op een houten plankje moesten zitten met onze knieen bij onze oren, want alles is natuurlijk niet op lange Nederlanders gemaakt! Na lang afzien bereikten we toch de waterval. Onze immer enthousiaste gids gebood ons onze poncho en zaklamp mee te nemen en verdween in de jungle. Na een uurtje stug doorstapen over boomwortels, keien en flink omhoog zagen we dan van dichtbij de waterval. Bij gods gratie mochten we foto´s maken, want hij was als de dood dat we van het randje van de afgrond zouden stappen (als we de rest van de trip hadden geweten hadden we het misschien wel gedaan!). Vervolgens mocht er onder aan de voet van de val nog wat gepoedeld worden onder wakend oog van onze kinderoppas. Hierna begon het grote feest. De hemelsluizen beloten massaal open te gaan, de zon ging onder en wij moesten nog een stuk door de jungle stekkeren! Een uur laten rolden we drijfnat in het pikkedonker de bosjes uit. Snel naar het kampement waar de kippetjes al gaar waren (en lekker!). Vervolgens zagen we dat er zo´n 40 hangmatten naast elkaar onder een groot afdak hingen, met ongeveer een kleine meter tussenruimte. Jullie snappen dat het een heerlijke nacht werd met veel privacy en rust... De dag daarna viel nog een soort mee, eerst terugvaren (we gingen nu illegaal op onze reddingsvesten zitten, een stuk comfortabeler!) het was smeken om eten en daana om nog een bord, maar de watervallen die we bezochten, achterlangs liepen en overheenklommen waren in ieder geval erg gaaf. De derde en laatste dag was weer een stunt. We moesten om half 8 (karig) ontbijten, om 9 uur onze kamer uit, om half 10 naar het vliegveldje en hoe laat denken jullie dat we gingen vliegen?? Nee, allemaal mis! Om kwart voor 2. Op het vliegveld was niets te doen, niets te eten of te drinken en we moesten onze tijd maar uit zitten. Jullie kunnen je waarschijnlijk inleven in mijn gemoedstoestant om half 2!

Maar altijd vol goede hoop blijven, en bij aankomst hebben we heerlijk een nachtbus genomen naar Santa Helena, dat ligt op de grens met Brazilie. Hier hebben we een wandeltcht gemaakt een tafelberg van 2800 meter op. Echt leuk. Eerst liepen we 2 dagen door het vlakke land en de derde dag liepen we de voet van de heuvel op. Na 2 uur lopen (met 12 kilo bepakking) stonden we dan opeens voor de kaarsrechte muur van die berg. Erg indrukwekkend! Gelukkig hadden we toch wat te zanikken. We waren samen met 2 andere Nederlanders en we hadden al de hele tijd het gevoel dat er iets niet klopte met het aantal porters dat we bij ons hadden, ook de gids was raar, onbeschoft en kortaf. Uiteindelijk liep het (natuurlijk!) helemaal fout op het eten. Na een dag van 8 uur lopen besloot de gids dat hij ons wel aangemaakte soep met een handje pasta kon geven. Ook vermeldde hij vrolijk dat het ontbijt de volgende dag oatmeal (brinta) zou zijn. Dus Lin heerlijk over de rooie, want persoonlijk vind ik brinta slobber voor de varkens en dat zet je niet iemand voor die erg veel betaald voor dit tripje... We hebben ons dus 6 dagen heerlijk op lopen vreten en vol gas geklaagd bij de tour operator. Die voelde onze gids aan de tant en na zware onderhandelingen (niet van ons hoor, van Luuk, wij vonden het alweer zielig...) kregen we ongeveer de helft van ons geld terug. Hier waren we een uur later niet zo blij meer mee, want opeens realiseerden we ons dat we in 1 dag per persoon allemaal van 90 euro in waardeloze Bolivars af moesten ziet te komen omdat we allemaal het land uit gingen!

´s Avonds lekker gegeten en goed aan de boemel dat snappen jullie wel, maar ja, dat kost je dan ook maar 12 euro ofzo! Hahaha, het is ook nooit goed! Inmiddels is Ivan naar huis met een kater, nee, niet van de reis, maar van het ´verdorie die Bolivares moeten we toch op zien te krijgen in 1 nacht´ feestje.

Ik ben met die 2 Nederlandse gasten afgezakt naar Brazilie. Op dit moment zit ik in Manaus. Morgen ga ik alweer op pad voor een 5 daags tripje de Amazone open in. Kijken of ik deze keer wel dolfijnen/krokodillen en piranha´s zie!
Jullie lezen het waarschijnlijk volgende week, want ik moet dan nog 2 dagen mezelf vervelen voordat ik met de 4-daagse-hangmat-boot mee kan naar Belem!

Liefs Linda

Leonie

Heee, Leuk weer een Linda verhaal te lezen! Wat een mooie uitzichten en watervallen. Veel plezier, op zoek naar de dofijnen en piranha's.
Liefs

simone

Wat maak je toch veel mee!! Mooie natuur, een hele andere cultuur en kleine bankjes!!!
Daar hebben wij mooi het nakijken naar. Maar... we hebben wel lekkere banken!

Groeten vanuit een lekkere bank in Reeuwijk!

Jes

Zo zeg ben toch jaloers aan het worden!
Geniet ervan Lin.
We wachten in spanning af naar je volgende avontuur!

knuff

liz

He Lin,

leuk weer een verhaal van je te lezen. Zo te lezen gaat het goed met je en maak je veel mee.

Tot snel en veel plezier!

Corrie

Ha Linda,

Spannende verhalen! Marc is net op het vliegtuig gestapt naar Curacao. Mist zijn favoriete juf wel hoor!

Groeten ook namens de Abswoudes, Corrie

Richard

Weinig te klagen. Alleen maar leuke dingen wat ik lees.
Veel plezier op je tocht.

Angelique

Wat een heerlijk 'Linda' verhaal!
Heb genoten en hoop dat jij ook nog lekker geniet komende tijd. Op naar de Amazone en beesten daar. Ik houd het komende tijd bij het entertainen van de kat en de kippen....
liefs liek

Meike

Hai Lin,

je maakt weer heel wat mee! Leuk om je verhalen te lezen! Hier op de groep gaat verder alles goed hoor! Het is nu rustig in de vakantieperiode, ook wel eens lekker toch ;)!
Veel plezier nog verder en geniet ervan!

Groetjes!

Maaike

Hoi Lin,
Alweer een hoop beleefd hoor. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar die dolfijnen, dus een beetje goed timen met de foto's he!
Veel plezier in de amazone.

Groetjes

Mevrouw Smits

He, heerlijk lin...weer twee prachtige verhalen. Ik heb ff niet opgelet want ik dacht dat per mail wel bericht zou krijgen als er weer een verhaal opstaat. Bij deze ben ik dus weer bij. Goed voor de lijn zo'n reisje ??!! Ik voel je honger EN verontwaardiging...Heerlijk!!
Doe voorzichtig met je zelf nu je op je zelf bent aangewezen!!
Heel veel plezier !
Groet
Marjan

Martin Joke Mike en Marc

He Linda

Volgens mij heb je het erg naar je zin, je verhalen zijn super, we wachten weer op de volgende.

Wij zijn inmiddels ook in beter orde, in curacao en dolfijnen hebben we al gezien hoor. Marc vind het allemaal super spannend.
knuffels van Marc,
Liefs Martin Joke Mike en Marc

Loesje

Hè Lin,
Zoals iedereen al aangeeft, het is wachten op een nieuw verhaal. Wachten op ervaringen, super mooie foto`s en heerlijk Linda-story`s!!!! Maar vooral fijn om te zien en te horen dat het goed met je gaat.
Ik heb nu eindelijk vakantie, maar dat weet je natuurlijk wel en ga daar eens even van genieten, hopelijk net zo als jij van de jouwe aan het genieten bent.

Tot horens weer!!! Liefs Loes

Esther

Hey Lin,

Het ziet er allemaal geweldig uit! Leuke fotootjes, maar je beschrijvingen maken het verhaal helemaal goed!

Liefs Esther