lindavdwerf.reismee.nl

Tja, het was wat warmig...

Hoe warm? Nou, dat je om 8 uur ´s ochtends al verlangend naar die Amazone staat te kijken om er in te springen omdat je al drijft van het zweet!

Het was een keurig, goed georganiseerd tripje, ik kan niet anders zeggen! Ja, dat zagen jullie niet aankomen hè! We zijn eerst een stuk met de auto ´afgevoerd´ en daarna nog anderhalf uur met de boot totdat we bij een jungle-lodge kwamen. Deze lag strak aan/in de Amazone en we konden direct in de bikini om een plons te nemen! ´s Middags zijn we wat rond gaan varen waarbij we apen zagen, dolfijnen en waarbij we weer eens gingen proberen piranha´s aan de haak te slaan. De gids viste de ene na de andere uit het water en ik haalde elke keer maar weer een lege haak binnen... Maar zo vertelde ik de groep `we gaan niet weg tot ik een piranha heb, dit is de derde keer dat ik er op vis, deze keer moet het lukken!´ Ik dacht dat iedereen uit practische overwegingen zijn hengel had binnen gehaald (hoe minder aas er ligt, hoe meer kans dat ze precies mijn haakje uit houden kiezen om toe te happen). ´s Avonds bij het eten kwam ik er echter achter dat de rest allemaal vegetarisch was en dat ik de enige bloeddorstige moordenaar in de groep was. Niks pieteit met mij, maar met die pokke-piranha! Het moet niet gekker worden! Maar affijn, uiteindelijk had ik een gi-gan-ti-sche vis aan de haak, en konden we met een gerust hart de weg/sloot vervolgen!

´s Avonds weer groot spectakel. Het was inmiddels donker en we gingen op krokodillenjacht, jeah! Dus iedereen in de boot, klaar voor een uren-durend tripje. Kort verhaal lang: vijf minuten laten stonden we weer bij de lodge met een krokodil(letje) van 40cm, so far for the exitement!

We hebben nog een avond in de jungle gekampeerd, maar dit vond ik een iets minder succes omdat a) de gids ´s ochtends op een wandeling een vogelspin van 9 cm liet zien, b) het stikte van de muggen (om vader Abraham te citeren) en c) het was allemachtig ranzig warm en het water daar stikte van de piranha´s dus weinig kans om een beetje te poedelen om af te koelen.

Wat een top tripje was: met de kano dwars door alles heen! De regentijd is net achter de rug en de amazone staat een beeeeetje hoog, we zagen dus heel veel ´struiken´ dachten wij, bleken de toppen van 5 meterhoge bomen te zijn...dus! Dit hield wel in dat we overal konden komen met de kano, dus zigzaggend tussen lianen, palmbomen en lelievelden hebben we ons een weg door de jungle gebaand! Nog een toppertje: ik heb 2 toekans zien overvliegen, ik heb zoetwater dolfijnen gezien (echt kansloos om te fotograferen Maaike!), en ik heb een luiaard vastgehouden. Superschattig! Die klemmen zich heeeeel sloom aan je vast en gaan dan met een zelfvoldane grijns om zich heen zitten kijken, prachtig! Ook nog een rubber´plantage´ bezocht, groot woord, maar wel heel leuk om te zien hoe dat rubber uit die boom druppelt en hoe het bewerkt wordt.

Voor de rest heb ik denk ik een stuk of 100 souvenirtjes meegenomen uit de jungle, in de vorm van bulten over mn hele lijf! Nee, geen muggen, geen vlooien, geen zandvliegen, maar ´gewoon´ een allergische reactie op òf de zon, òf iets in het eten.

Nou, mijn boot is geboekt, mijn hangmat die ik gister heb gekocht heb ik al uitgeprobeerd (ligt goeoed!) dus ik ben er klaar voor! Morgen ga ik voor 4 dagen met een stuk of 100 locals op de boot naar Belem! Gezellig!

Reacties

Reacties

Laura

Wow lin, klinkt super gaaf, zou t zelf nie zo snel durven met al die enge spinnen en beesten! Maar wat een beleving! Heeeel veel plezier nog! x Laura

Ingrid van der Werf

Hey Lin,
Wat een onwijze gave reis ben jij aan het maken zeg.
Ik zit echt te genieten van je verhalen. Heel veel succes met alle beesten, bulten en andere onaangename verrassingen en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
xxx Ing

Maaike

Super trip in de amazone zeg. Enja ik neem genoegen met je verhaal hoor! Zelfs in het dolfinarium is het al moeilijk om een foto van een dolfijn te maken haha.
Ben nu al benieuwd naar je verhalen op de boot naar Belem.
x maaike

Mevrouw Smits !

Hoi Linda,

Ik sta al vertederd te kijken naar een kip met twee kuikentjes die rond mijn voeten scharrelen op de camping in Zoeterwoude (ha, ha, ha). Dat gaat dus nergens over als je pirania's vangt , krokodillen aait en luiaarden omhelst!! TOP!! Op naar je volgende belevenis!
Groet
Marjan

joke en Marc

He LInda

Ik gaf Marc net een dikke kus van jouw, hij was er stil van.
Ik vertelde dat hij van jouw kwam. MAMA zei hij erop.
lekker dan.......
Marc mist jouw ook wel hoor kijkt altijd mee met de foto's

Nicole ging hard aan de slag met hem, gaat zeker door met de picto's maar verder dan alleen, mag ik.........
Hij moet ook geluiden gaan maken, en meer gebruik maken van JA/ Nee knikken.
Marc was gelijk een met DEEGEE dolfijn.
Mike en Martin hebben al een aantal duiken gemaakt, helemaal super.

Volgens mij heb jij het ook best naar je zin zo te lezen.
Geniet ervan he, tijd gaat ""gelukkig"" snel.
Kus van Marc terug.
Gr. Marc en Joke

Esther

Haai Lin,

Wat een jungleavontuur weer! Ff wat anders dan die goudvissen bij mij in de kom! (ja, je vissen van sinterklaas doen het nog)
Op naar het volgende verhaal, ik verheug me er al weer op.

Liefs Es

De Buuf

Hey Lin,

Prachtige plaatjes weer en een leuk verhaal!
Veel plezier weer verder en tot mails maar weer!

Veel liefs van het Kaagjesland

Ps. de muggen hier zijn ook lekker actief, als dat je mag troosten...

Riet Arie Daan

hey Linda,

fijn om weer wat van je te horen,wat ben je toch lekker bezig.We denken veel aan je, mooie foto's
maak je zeg,heel veel plezier we zien uit naar een nieuw verhaal. liefs van ons allemaal.

maud

Hoi Lin,
Dus daar komt de naam "luipaard op schoot" vandaan (vroeger een tv kinderserie over rare diersoorten). Hij vond jou zeker ook wel een gek beest?? wat een gave verhalen allemaal. Behalve op die bulten, ben ik best jaloers.
Geniet maar lekker

T de Wit

Hoi Linda.

Wat een belevenissen allemaal!! Ik kan zo met je meeleven door alle prachtige verhalen.
Het Beste met je verdere avonturen, en hou je taai!!
Maar dat lukt jou wel..!

Groeten uit Zuidwolde.

Janneke

Hey Linnie!

Wat een verhaal weer, echt op z'n Lin's opschreven :-) hahaha! Prachtige foto's zeg! Ik ben best wel een beetje heel erg jaloers op je hoor! Je hebt veel fans die je volgen (gezien de reacties allemaal).

Hier in Leiden alles rustig, vergeleken met jouw avonturen dan. Ben verhuisd, woon echt helemaal top!! Lekker aan het water, stuk rustiger maar alsnog binnen 5 minuten in het centrum! Huisje is helemaal leuk opgeknapt.
Operatie aan mijn ogen is inmiddels ook achter de rug. Heb er een week bijgelopen als een chinees (lees spleetogen) maar dat is nu ook zo goed als weg. De komende maanden moet blijken of de operatie geslaagd is. Tot nu toe ben ik tevrede met mijn nieuwe paar ogen ;-)
Verder is het rustig in NL. We hebben weer zo'n half-half zomer. Dan weer een paar dagen mooi, dan weer een paar dagen regen. Op mooie dagen zit Janneke natuurlijk gelijk op een terrasje. Probeer net zo bruin te worden als jij, maar dat gaat 'm niet worden natuurlijk.

Hé bikkel zet 'm op en geniet ervan!

Knuf Janneke

Miranda Versteege

Hallo collega!

Ik zag de link van deze website hangen op de white-board bij de keuken, leuk dat je iedereen op deze manier op de hoogte houdt! Zo nieuwsgierig als ik ben naar je verhalen, ben ik er even goed voor gaan zitten om alles van voren af aan te lezen.

Je schrijft érg leuk, dus ik was er zo doorheen. En wat een prachtige foto's zeg! Zo te lezen vermaak je je prima daar, vooral zo houden. Ik vind je echt een bikkel, ik doe het je in geen 100 jaar na!

Geniet-se ook voor de komende periode. In de tussentijd sla ik deze website even op tussen mijn favorieten, zodat ik je volgende verhalen ook weer kan lezen.

Groetjes!

luc

Hoi Linda,
Ben stik jaloers als ik alle verhalen lees. Zo te horen/lezen gaat het allemaal prima en maak je van alles mee! Ga zo door, geniet ervan!! We missen je hier op de Walnoot alleen maar af en toe en een heel klein beetje dus je mag best nog wel effe Zuid-Amerika op stelten zetten
Groetjes
Luc

riet

het was goed om je even,ja even.... aan de telefoon te hebben.Chiel had eerder moeten zeggen dat het bijna niks kost. Volgende keer heb ik een waslijst met vragen.Dank je wel voor die mooie foto en het krabbeltje,mooi dat de zakdoek zo van pas komt,we willen hem helemaal rafelig terug zien.Één van ons vindt zes maanden toch wel erg lang,maar na je tel,staalde het gezicht weer.Liefs van ons allemaal.

Meike

Hai Lin,

ben je nog steeds aan het genieten daar?
Bedankt voor je kaartje! Erg leuk haha!
Je verhalen klinken weer eg leuk en spannend! Wat ziet die luiaard er ook superlief uit!
Hopelijk gaat het snel beter met je allergische reacties!
Veel plezier nog verder!

Groetjes Meike

Ps. Bij de Pinokkio's gaat alles nog steeds goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!