lindavdwerf.reismee.nl

Zand en stof!

Alle meiden van de Walnoot kennen het liedje van Josje wel: Zand in je boterham, zand in je haar, bah wat voelt dat naar! Zand in je oren, van achter en van voren, zand, zand, zand!

Nou geloof me... overal zit zand en stof als je je een paar dagen midden in de woestijn bevind! Na een paar keer grensgehopt te hebben heb ik voor de laatste keer de grens met Argentinie en Chilie overgestoken. Ik kan jullie mededelen, dat was een groot succes! Ahum! Het was zo overweldigend dat Lin op de grensovergang subiet van dr graat ging! Huh? Ja! Vind je het gek, ik stapte in de bus op ongeveer 200 meter hoogte. Vervolgens kachelen we een paar uurtjes rustig door, en moesten we op de grens de bus uit. Alleen vergaten ze even te melden dat het inmiddels 4500 meter hoog was, zonder aclimatiseren... Tja, dat ging Lin toch even niet trekken, en na de grond van iets te dichtbij gezien te hebben mocht ik voor het eerst van m´n leven aan het gas, eh, zuurstof! Gelukkig bleek ik niet de enige kneus, want na een ademteugje of 5 werd ik vriendelijk verzocht op te bokken, want ze hadden de volgende prutser opgeraapt!

De dagen daarna heb ik wisselend tussen de 2500 en 4700 meter doorgebracht, maar niets meer aan de hand hoor, het is een kwestie van je lichaam even laten aanpassen. Ik ben immers eerder op hoogte geweest en weet hoe het is om na 5 stappen naar adem te moeten happen!

Maar affijn. Waar het hoog is, groeit bijzonder weinig, vandaag mijn stoffige intro. De afgelopen dagen heb ik mezelf beziggehouden (met moeite, want mijn hemel wat kunnen sommige stadjes uitgestorven zijn, ben in 1 stadje op een hele zaterdag 6 mensen tegengekomen!) met hetbezoeken van National Parcs in het noorden van Chili. Zoals jullie op de foto´s kunnen zien bevinden zich hier vulkanen, flamingo´s, lama´s (best lekker!), vucuna´s, geisers en warm waterbronnen (niet op de foto). Ik heb dus heerlijk lui mezelf opgegeven bij een paar tours en mezelf rond laten rijden in buitenissige trucks! Mooie dingen gezien, veel stof gehapt, accuut verkouden geworden en heerlijk gebadderd in warm waterbronnen.

Verders weinig schokkends te melden geloof ik! Straks voor de 112x mijn tas inpakken, want morgen ga ik richting Lima om buurtman Chris op te pikken. En weet je wat nou het irritante is? Chris doet er maar 12 uur over om Lima te bereiken, en ik minimaal 22 uur... Eens kijken wie er brakker op dat vliegveld staat!

Reacties

Reacties

Marieke

Ha Linda,
Als jij in het vervolg dit liedje hoort/zingt dan voel je denk ik al dat zand weer....Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen en je avonturen te volgen, je maakt nog al wat mee zeg. Wij gaan met de kerst "gewoon" naar Parijs, maar natuurlijk eerst verhuizen!

Groetjes Marieke

Richard

Gelukkig heb je het "weer" overleeft en op na het volgende avontuur/verhaal.

Groetjes,

Kuifje

Esther

Hi Lin,

Lekker hoor opeens zo'n hoogte in.
Veel plezier met Chris en ik ben benieuwd hoe je Peru vind.

Liefs Esther

Truus

Ha, die Linda.

Nou, dat was weer lachen hoor om jouw komische schrijf stijl.....niks voor jou om zo laag bij de grond te komen natuurlijk.....en dat op die hoogte!!!
Gelukkig verders alles weer goed gegaan daar...!!
Hou je taai Lin, en straks veel plezier met je reis gezelschap.....'k ben nog wel benieuwd wie er eigenlijk 't brakste was...???? Geluk verder.... doeii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!