lindavdwerf.reismee.nl

Mijnen, woestijnen en whow...Machu Pichu!

Lieve mensen!

Daar ben ik weer hoor! Het heeft even geduurd, maar ja, jullie begrepen uit het vorige verhaal al dat het ´hoog-tempo-travel´ was, en daar ´even´ een verhaaltje en foto´s plaatsen toch al snel 3 uur in beslag neemt... snappen jullie vast wel dat ik heb gewacht tot Chris weer terug naar huis was! Nu zit ik dus heerlijk aan mijn site te knutselen en ondertussen gezellig te wauwelen met Chiel aan de andere kant van de Skype.

Waar had ik jullie verlaten? Owja, bij de overleving van de deadroad! Hierna hebben we een vliegtuigje gepakt naar Sucre (leuk stadje) en vandaar hobbeldebobbel naar Potosi. Hier hebben ze een zilvermijn die gesitueerd is rond de 4000 meter. Uiteraard hebben we ons aangemeld voor een tourtje en zijn we kruip-door-sluip-door dwars door de berg heen gekronkeld. Bloedheet, naar zwavel stinkend en supernauwe gangetjes! Erg indrukwekkend, vooral als je bedenkt dat de mijn nog volop in bedrijf is en dat we af en toe ook aan de kant moesten springen voor van die karretjes die langs kwamen denderen. Op het laatst hebben we nog staven dynamiet tot ontploffing gebracht, natuurlijk eerst even een beetje klooien terwijl de lont al aangestoken is, dikke pret!

Vervolgens op de volgende hobbel-bus naar Uyuni aan de rand van de zoutwoestijn. Hier onszelf 3 dagen in een jeep gehesen en ons over de inmense vlakte laten scheuren. Met dat zout op de achtergrond kan je prachtige foto´snemenomdat er weinig tot geen horizon te vinden is. Prachtige dingen gezien: veel flamingo´s, meertjes, geisers etc.

Hierna een helse busrit naar Cusco genomen. We wilden met het vliegtuig gaan, maar aangezien het ticketje voor een uurtje vliegen vet over de 200 euri heen ging besloten we te gaan bussen. Om jullieeven op de hoogte te houden over mijn overgeefpraktijken; ja hoor, 1x in de bus en in het hotel loopt nu de wasbak niet meer door (ik dacht dat het broodje al genoeg verteerd was om door het putje heen te gaan..helaas... hahaha!). We hebben de schuld gelegd bij een vaag appeltje dat ik op had en Chriswijslijk niet(ik krijg het bijna niet getypt).

Cusco is mijn nieuwe liefde, sorry Chiel! Wat een leuke stad! Mooi, oud, relaxed, toch bruisend, cultuur, lekker eten, noem maar op! Wat ook hilarisch was: lopen Chris en ik door de stad, zie ik een blonde meid lopen en ik zeg: goh, dat lijkt Femke de Caluwé wel, die bij RVC heeft gevoetbald! Later passeren we haar en wat blijkt?? Whahaha! Een hele gezellige middag en avond gehad waarbij we eindelijk de cavia geprobeerd hebben en deze hebben weggespoeld met de nodige wijntjes, koekoek!

Rondom Cusco liggen diverse Inka ruines die we op ons gemakkie bezocht hebben. Erg mooi, erg indrukwekkend en erg triest hoe de Spanjaarden succesvol zijn geweest met het om zeep helpen van een prachtige cultuur. Als je in Cusco bent ga je natuurlijk ´de Inka trail´ lopen. Maar daar je je hiervoor een jaar van te voren voor moet aanmelden, en de route voornamelijk uit trappen bestaat en mijn knieen niet het berouwbaarste/eleganste onderdeel van main laif zain, besloten we een alternatieve trekte nemen. We hebben 3 daagjes heerlijk door de bergen gezworven, in lekkende tenten geslapen, gestoken door wespen, en (uiteraard) onze gids er vet uitgelopen (stelletje prutsers!), mooie mensen gezien, interessante dingen gegeten en gewoon genoten van het buiten zijn in de ruige natuur. En uiteindelijk als hoogtepunt...WHOW!!! Machu Pichu! ´s Ochtends om 4 uur opgestaan om naar boven te lopen om als een van de eersten van die dag deMachu Pichu te betreden (dat is het enige moment waarop je foto´s kan maken zonder dat er overal toeristen rondlopen). We liepen om 6 uur ´s ochtends naar binnen en strompelden er om 3 uur ´s middags als een van de laatste weeruit. Genoten? Met volle teugen!!

Inmiddels is Chris weer thuis en klim ik vanavond weer eens in een nachtbus. Eerst maar weer eens 560 kilometer omhoog rijden, richting Equador, nog 7 dagen te gaan en dan...Chieltje!

Reacties

Reacties

Chiel

Wat zal jij het zwaar krijgen meissie!! Haha...

Samira

Leuk weer dit!
Veel plezier, ook met Chiel ;-)

Richard

Heel veel plezier. En dat zal vast wel lukken met al die avonturen achter je. Dan komt het vast wel goed!

maud

Hé Lin
Bedankt voor je leuke gekatoende balpen (de 51e) en je lama kaart. Neem je zo'n lamaatje voor me mee? Een kruising schaap-lama vind ik wel een liefie. Het gat is inmiddels opgevuld met een héél stabiele factor.
Veel plezier nog!!

Astridsia

Hey Lin,

Alles goed daar? Hier wel! Beetje koud en donker. En over 6 weken krijgen we eindelijk de sleutel.
Veel plezier met Chiel. En ik verheug me alweer op het volgende verhaal van je.

Liefs As

Jolanda

He Lin!!!!

Heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel plezier de laatste weken samen met Chiel!

Liefs JO

meryl

Klinkt goed wijffie. De foto's komen me bekend voor! al ben jij wat enthousiaster over de machu pichu dan ik. maar dat komt omdat ik een cultuur barbaar ben. haha
tot snel wijffie. kus

Esther

Hey Lin,

Klinkt bekend! Maak er een mooie tijd van samen met Chiel, voor je het weet, zit het er op.

Liefs Es

Richard

Ik hoop dat jullie genieten met z'n tweetjes.
Maak er nog een mooie 20 dagen van.

Groetjes,

Van ons

Buuf

Hey Lin!

Krijgen we nog wat te horen van jullie samen? Ben benieuwd wat jullie allemaal weer zien! Vis had het over duiken, zeeschildpadden en roggen....

Have fun!
x

Chris, Monique en Chloë

Lieve Michiel en Linda,
Geniet nog volop van jullie reis!! Het gaat al zo snel voorbij..

Liefs,
Wij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!