lindavdwerf.reismee.nl

Hangmatten enzo...

Van de week vroeg iemand me: ´Hé, jij hebt die boot van Manaus naar Belem gedaan, hoe was het?´

En mijn reactie was: afschuwelijk! Alleen maar 4 dagen hangen in je hangmat, zere rug, of zitten op het bloedhete dek, er waren geen stoelen of banken aanwezig. Het eten was slecht, àls er al eten was (je moest er op tijd bij zijn). En geloof me, na 4 dagen komen de rijst en spagetti met bruine bonen je neus uit! De wc was (uiteraard) ranzig en de douche ook. Je ziet bijna geen jungle, alleen maar water, water, water. Als je de kans krijgt moet je het doen! Het is afschuwelijk fantastisch! Echt een geweldige ervaring!

Huh??? Klinkt absoluut ongelofelijk, maar dat is wel hoe ik er op terug kijk. En wat leuk is, gisteren ontmoette ik 2 meiden waarme ik op die boot had gezeten en die hadden precies hetzelfde: afschuwelijk, maar ik had het echt niet wilen missen!

Als je de foto serie bekijkt, zie je hoe dicht de hangmatten bij elkaar hangen, er is echt geen privacy, als er iemand zich omdraaide in de hangmat, schommelde de 10e persoon in de rij vrolijk mee! Maar wat je al niet mee maakt op zo´n tochtje! Een jong priestertje die een hele groep om zich heen verzamelde en daarmee religieuze liederen ging zingen, en die twee dagen later keihard dwars over de boot heen blèrt: `Linda, I love you!` En ik maar:`But I don´t love you, and shut up!` Een psychopaat die ´s nachts vrolijk met een mes liep te zwaaien. Een dronken dame die ´s nachts door de lokale ME aan haar haren getrokken van de boot werd gehaald. Discriminatie vanuit de mensen die luxe in de cabins sliepen, die niet wilden dat wij ´gepeupel´ op het bovenste dek kwamen, het voelde helemaal Titinic. Alleen zijn wij niet vergaan. Hoewel... Midden in de nacht voeren we gezellig bovenop een boomstam waardoor ons schuitje een goeie kapseizende beweging maakte. Ik heb me rot gelachen, al die Brazilianen als een mafkees reddingsvesten halen, geweldig! Goeie show!

Wat is verder nog het vermelden waard? Mijn 32 uur durende busrit die stiekem toch 36 uur werd waardoor ik ´s nachts om 3 uur inSalvador aan kwam (gelukkig had ik n hotelletje gereserveerd en wisten ze dat ik kwam). Salvador was leuk, een Afrikaanse stad met echt ´big mama´s´ in de straten. Leuk om geweest te zijn. Van Salvador met het vliegtuig richting Ouro Preto. Ik lekker met de bus naar de airport, ikhad alleen even nietdoor dat de airport 40 km verderop lag... Wat dus eindigde in een sprint met 18.5 kilo op m´n rug en 6 kilo in m´n kleine rugzak op m´n buik. Met nog 20 minuten op de klokfinishte ik bij de incheck balie, waar ze me aankeken van: wat zie jij er verhit uit, waar maak je je druk om... Uiteraard had het vliegtuig vertraging, grommm...! Ouro Preto (al die foto´s met kerkjes) maakte alles weer goed! Schat-tig stadje! Helemaal verliefd op! Nog een goudmijn bezocht, niets gevonden.

Momenteel ben ik in Rio, arriveerde daar gister om 5 uur ´s ochtends, heeeeerlijk! Eigenlijk is je hele dag naar de knoppen omdat je de hele dag een ´kater´ gevoel heb. Ik heb dus gister door de Botanische tuin gelopen en de boel een beetje verkend. Het lag in de planning om vandaag alle high lights af te gaan en daarna m´n camera´s in de kluis te leggen en om dan ´relaxed´ door de stad te gaan, en naar de stranden. Maar gelukkig is het bewolkt... en met 2 uitzichtpunten als belangrijkste highlights is helder weer toch een vereiste vrees ik!

Nu maar hopen dat het vanmiddag nog open trekt, want morgen is zaterdag en in het weekeind is het mega druk hier! Jullie lezen hoe het afloopt!

Liefs Linda

Reacties

Reacties

Janneke

Haai Lin,

Wat heb je nou toch weer allemaal meegemaakt! Verschrikkelijk die boottocht, maar inderdaad dat wil je toch ook zeker niet missen! Wel mooi pica's van die hangmatten met die kids erin!

Thanks voor je kaartje! Bij het zien van het handschrift op de envelop wist ik gelijk dat t van jou was :-)

Enjoy!!

Dikke knuf Janneke

meryl

he linda,
soms moet je denken wat the fuck doe ik hier haha. maar zoals je schrijft zelfs de verschikkelijkste avonturen zijn het leukste om over te schrijven en later om op terug te kijken! Heel erg bedankt voor het kaartje. Post is altijd leuk. Wat betreft de bevallingen is op mijn werk de ergste storm geweest op ik en kan ik eindelijk eens gaan genieten van het lekkere weer.
De dames 2 meiden hoef ik niet te verlossen, dat doen de dames van bodegraven en boskoop. Ik verwacht dat zij daar ook ik goede handen zijn haha. Voor mij staan alleen yvonne de wit en manon nog op het programma en dat ik goed.
nou wijffie dikke knuffel en succes!

chrid

ikzit met mn moeder in de achtertuin je verhaal te lezen, quote van moeders " joh dat je zo ver weg zit, pas goed opjezelf !

Maaike

Hoi Lin,

Ik kom net terug van mijn vakantie in Bretagne en lees jou berichtje van alles wat je nu weer hebt meegemaakt.
Voor mij gaat het gewone leven nu echt beginnen, aan het werk, voetballen etc. Ook wel weer oke hoor.
Geniet nog van alle mooie dagen en aparte ervaringen.

Groetjes maaike

Richard

Dit is het avontuur dat je wilt. Lekker druk maken, maar er ook weer niets aan kunnen doen.

Thuis gezellig mee lezen is anders dan het mee maken.
Dus boek je vlucht en doe.

Greniet, jaloers zijn wij wel.

Richard

Astrid

Ha Lin, bedankt voor je leuke kaartje! Ik heb weer genoten van je leuke, 'lin'-verhalen en mooie foto's. Geniet ervan, hier mis je nix en ik kijk uit naar je volgende avontuur.

Liefs As

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!