lindavdwerf.reismee.nl

Cavia´s en Beelden!

Ik weet het... het is nog maar een paar dagen geleden dat ik een verhaal geplaatst heb. Maar ja! Ik heb weer zoveel foto´s... En als ik ze laat wachten is er straks geen door komen meer aan (voor jullie dan!). En tijdtechnisch is het ook handig, want over 14 dagen komt Chris (hoera!) en vlak daarvoor plaats ik nog 1 verhaal van in m´n eentje. Het komt dus gewoon even wat mooier uit! Jullie moeten gewoon even door de zure appel heen bijten. Ik hou het kort:

Onafhankelijkheidsdag in Santiago gevierd samen met Peter, een Duitser die ik overal tegen kom. Een groot park was omgebouwd tot 1 grote braderie, overal BBQ´s, drank, nog meer BBQ´s, nog meer drank en tussendoor nog een paar vage spelletjes. Peter en ik hadden het voornemen om al het vage eten en drinken dat we tegen kwamen te proberen. Dat resulteerde in een hééééél erg leuke dag, dat kan ik jullie wel vertellen!

Tussendoor nog allerlei spelletjes gedaan: proberen te kleine ringen om flessenhalzen te gooien, als je raak gooide kreeg je de fles drank. Wij hoefden geen ringen te kopen, die kregen we in bosjes aangereikt, de standhouder had het aardig door, we gooiden geen ring raak maar trokken ondertussen toch aardig wat publiek als blanke kneuzen zijnde! Verders nog pijltjes gooien en enveloppen trekken. En! Sinds jaar en dag mijn favoriet: de cavia-run! Peter vroeg zich af wat me bezielde toen ik fanatiek op ´t spel afstormde, hij had nog nooit een cavia-run gezien, ik zeg: een gebrek in z´n opvoeding! Maar affijn, voor 100 Pesos (toch wel 13 cent) mocht je een nummertje kiezen, en dan maar hopen dat de cavia jouw hokje uitkoos. Ik heb tot groot vermaak van het publiek geprobeert de cavia te beinvloeden door het nummertje voor zijn snuit te houden en te herhalen: ocho! ocho! (8). Helaas... ik heb geen vlieger of pak koekjes in de wacht kunnen slepen.

Daarna Paaseiland. De foto´s spreken voor zich denk ik. Ge-wel-dig! Samen met een ander meisje 2 dagen een scooter gehuurd en 2 dagen op het eiland rondgescheurd. Over het hele eiland verspreid staan een paar honderd beelden en altaars. Ze zijn niet allemaal meer compleet en het merendeel ligt ook omver (ofwel door een stammen oorlog, ofwel door een tsunami) sommigen zijn gerestaureerd en velen ook niet. Al rondrijdend kom je elke keer wel iets nieuws tegen, ik moet bekennen dat ik in 3,5 dag ruim 300 foto´s heb gemaakt... Lang leve het digitale tijdperk!

Het zijn overigens niet alleen de beelden die indrukwekkend zijn, maar het is het hele eiland. Heerlijk groen, tropisch en een kustlijn zo mooi! Paaseiland is ontstaan door het uitbarsten van 3 vulkanen en de kustlijk bestaat voornamelijk uit pikzwarte, stijle kliffen met daaronder een blauwe oceaan met witte schuimkoppen, erg mooi!

Paaseiland gaat bij mij de boeken in als een toppertje!

Reacties

Reacties

joke en MArc

He Linda

Super om je verhalen te lezen.
Marc wil ook altijd alle fotos bekijken.

stilletjes zijn we wel een beetje jaloerls hoor het ziet er allemaal fantastisch uit.

We wachten op het volgende verhaal.
Knuffel van Marc
Gr Joke

de Buuf

Toen ik het onderwerp van je nieuwe verhaal las, dacht ik meteen dat je cavia gegeten had.... ik zapte namelijk gisteren toevallig voorbij Johnny de Mol die dat wel deed ergens in Zuid-Amerika. Maar nee, jij doet liever mee aan een race-je!
Wie weet, later tijdens je reis als je ze zonder vachtje ziet draaien aan het spit? Johnny vond 'm nog lekkerder dan een kippenpootje!!

X de Buuf

riet

prachtig, die foto's van het paaseiland.En cavia's eten dat doe toch zeker niet? Maar ja als je honger hebt?
Linda,geniet nog een paar maanden van deze mooie reis, we genieten van je verhalen.

Gr. van ons drietjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!